torsdag 29. mars 2012

Påske DIY


Et lite tips til litt annerledes dekking av påskebordet.
Jeg har jo som kjent gått helt bananas med lamineringsmaskinen,
og i går lagde jeg flere dekkebrikker.


Har du tilgang på lamineringsmaskin kan du jo prøve selv.

Du trenger:
Gule ark
Kakepapir med blonder
Annen påskedekor. I dette tilfellet en påsketag fra Åhlens
Kopimaskin
Og såklart lamineringsmapper i plast


Først danderte jeg alt i kopimaskinen med gule ark bak, 
deretter klipte jeg kantene på kopien 
med en mønstersaks.
Og så inn i plastmappa og til laminering.


Denne kan jo varieres i utallige varianter....

Bilder og blonder til dåp

Friske farger og blomster til grillfesten

Dagens sportsnyheter til far

Barkart til jentefesten

Og jeg har to pakker med lamineringsmapper enda.

Forslag til andre ting man kan laminere? 
Begrenser seg hvor mange dekkebrikker man trenger liksom...


Disse lekre glassene fikk vi på bloggtreffet
fra Tilbords.
De er litt kraftige, og passer superfint til
både hverdag og fest.
Jeg gleder meg til å bruke de på terassen i sommer,
med iskald hvitvin i.


"Endelig" sier nok mannen.
Den lyseblå/turkise duken er tatt bort fra spisebordet,
til fordel for påskegult og tulipaner!


Og tulipanene fikk jeg av verdens beste bloggejenter.


Velkommen til alle nye følgere.
Jeg setter utrolig stor pris på dere,
og ikke minst alle de hyggelige kommentarene 
som legges igjen.
Det holder motivasjonen oppe til å få gjort ting her i huset.


Klem
Lotte



15 kommentarer:

  1. Nydelig påskestemning hos deg! Jeg har vært med å lage panelgardiner av lamineringsbilder. Visstnok sammen barna der jeg jobbet. Da rev de silkepapir i biter i ulike farger, som de la inni laminerigslommen.Ikke helt tett sammen. Når de ble stive hang vi de under hverandre som en panelgardin. Vi festet arkene til hverandre med bånd. Når de hang foran vinduet ble de så vakre når lyset skinte gjennom silkepapirbitene.

    Så koselig å titte innom deg Lottemora1 Du er så kreativ og gir så mye inspirasjon. Takk for tipset om Facebookside for trønderbloggere. men jeg er nok en av de få som ikke har facebook. Mest av prinsipp, men tiden strekker ikke til i hverdagslivet, med blogging og med to hus og hjem å ta vare på. Håper jeg blir litt oppdatert allikevel. Vil gjerne være en del av trønderbloggere og treffe alle dere fantastiske interiørfrelste damer!

    Ønsker deg en strålende torsdag! Vi skal starte med oppussingen av soverommet vi nå. Spennende!

    SvarSlett
  2. Jeg har laminert en 5-ukers Meny, som henger på kjøleskapet... Det gjør at jeg slipper å lure på hva jeg skal ha til middag, og hele familien har vært med å bestemme, sånn at alle får noe de liker aller best i løpet av en periode :) Men nå blir vel menyen endret noe, nå når jeg flytter for meg selv i løpet av helga.
    Klemmer

    SvarSlett
  3. Så fint påskepynta:)første gang eg er innom deg og her likte eg meg,kjempefin blogg:)
    Så da har eg lagt meg som følger og ønsker deg ein forsatt fin dag:)

    SvarSlett
  4. Åh, så kreativ du er da! Kjempefint ble det! Lamineringsmaskin er herved satt på ønskelisten!
    Jeg bare elsker glassene vi fikk i goodiebag'en! Så i dag skal jeg på tilbords å handle flere!
    Ha en finfin torsdag og helg når den tid kommer!
    Klem :)

    SvarSlett
  5. Du er så kreativ Lotte, det ble jo kjempefint - mannen din skal ikke klage når han har ei dame som deg, som står på å gjør det så fiint! ;)

    Her er det siste rydde/vaske-dag før turen vendes mot Molde :) Blir godt å slippe å tenke på rydding i en uke, hihi :) Ha en fin dag!

    Klem Natalie

    SvarSlett
  6. Så stilig!!:D Hade jeg hatt lamineringsmaskin skulle jeg gjort akkurat det samme!!:D Skikkelig kreativt!:))

    SvarSlett
  7. Så utrolig stilig! Elsker ideen! Må nesten kjøpe meg lamineringsmaskin jeg nå for du viser jo så mange fine saker man kan lage med den!
    Tusen takk for gavlkommentar - bare hopp i det, det er langt fra vanskelig:)
    Ha en flott dag!
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  8. Dette var jo kjempefint jo.-_ Så enkelt =))

    Hvis du har lyst å prøve lykken på et gavekort- er du velkommen innom bloggen min =)

    Ønsker deg en fin dag =)

    Kerstin

    SvarSlett
  9. lekker dekkebrikke :) kreativt!

    SvarSlett
  10. De var utrolig fine de vinglassene vi fikk ja:) Har satt de frem,så de blir nok brukt i løpet av helgen;)
    Utrolig fint & kreativt med de bordbrikkene Lotte:)

    Klem

    SvarSlett
  11. Kult!!! God ide!:-) Gode klemmer til deg:-) Klem fra Stinemor

    SvarSlett
  12. Så flott d ble. Må kanskje invistere i lamineringsmaskin jeg også.
    Ha en fin fin kveld.
    :) Susanne

    SvarSlett
  13. Kjempestilig :-) Gøy med ting som kan endres i det uendelige. Skal definitivt huske på dette neste gang jeg inviterer til Selskap ;-) ... eller rett og slett bare når jeg får kjøpt inn lamineringsplast igjen :p

    Flotte bilder å se på forresten :)

    SvarSlett
  14. Så fine!
    Du bobler virkelig over av kreativitet for tida du!!
    Nattaklem fra Barbro

    SvarSlett
  15. Utrolig flinke Lotte!!!!!!
    Skikkelig krativ er du...og ikke minst INSPIRERENDE!!!!
    Klemmer :)))

    SvarSlett

Ha en superfin dag, hilsen Lottemora